wtorek, 18 lutego 2014

Biwak zimowy hufca w Zachełmiu

Relacja z Zimowiska w Zachełmiu!
10 - 14 luty 2014

Ferie zimowe to czas na realizację podstaw wychowawczych, założeń ZHP, na rozwój młodego człowieka poprzez zdobywanie sprawności, naukę przez zabawę oraz poznawanie piękna naszego kraju przez obcowanie z przyrodą.
        Minione zimowisko to cztery intensywne dni pełne wydarzeń i niespodzianek, ale zacznijmy od początku. Wyruszyliśmy z Nowej Soli 10 lutego o godz 9:00, by dojechać do atrakcyjnej miejscowości Zachełmie i zatrzymać się w świetnym Pensjonacie Pod Zwariowanym Koniem (www.podzwariowanymkoniem.pl). Po zakwaterowaniu przyszedł czas na integracje grupy i wprowadzenie w tematykę zimowiska.
      Kolejny dzień rozpoczęliśmy pobudką 7:20 i gimnastyką poranną. Później toaleta i śniadanie, a po nim pierwsza w życiu dla niektórych wyprawa w góry. Cel –  Wodospad Podgórnej – trzeci pod względem wysokości w Polskiej części Karkonoszy. Na miejscu spotkaliśmy grupę morsów, którzy zakosztowali kąpieli w zimnej wodzie wodospadu.

Wieczór umilił nam gość – Klaun Rufi Rafi (www.klaun-art.pl/), który przygotował dla nas ciekawy i pełen humoru spektakl.

Dzięki temu, że Komendantem zimowiska był ks. phm. Michał Gławdel mogliśmy uczestniczyć  codziennie o 7:00 w mszy św. Nietypowe rozpoczęcie dnia było przyjemnością dla chętnych uczestników.
      12 lutego wyruszyliśmy na Chojnik (www.chojnik.pl).  Zdobycie twierdzy było naszym głównym celem. Na miejscu wysłuchaliśmy legendy i zamieniliśmy się w średniowiecznych rycerzy i królewny.
     W trakcie wędrówki poznawaliśmy szlaki. Chętni wyznaczali kierunek marszu, zapoznając się z posługiwaniem się kompasem. Wędrując podziwialiśmy piękno przyrody Karkonoskiego Parku Narodowego.
     Nocna wyprawa do pobliskiej Jaskini Czerwonej zakończyła się dla wybranych Zuchów złożeniem Obietnicy Zuchowej. Było klimatycznie i fantastycznie.

Czwartkowy dzień zaprowadził nas do Karpacza, gdzie wybraliśmy się do Parku Bajek (www.parkbajek.pl), wysłuchaliśmy pięknych opowieści w Karkonoskich Tajemnicach (www.karkonoskietajemnice.pl). Następnie udaliśmy się do Świątyni Wang (www.wang.com.pl). Po powrocie do pensjonatu czekał nas udział w Giełdzie Minerałów, podczas której dzieci mogły zapoznać się z podstawami ekonomii i zasadami działania giełdy.
      14 lutego przyszedł czas na pakowanie i powrót do domu. Nie oznaczało to jednak końca atrakcji. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Zamku Legend Śląskich (www.zamekslaskichlegend.pl). Do Nowej Soli dotarliśmy po godzinie 15:00.