czwartek, 23 kwietnia 2015

Kolejny Rajd Kryptonim Zajączek za nami

W weekend 10 – 11 kwietnia 2015 r. w bazie noclegowej Bytomia Odrzańskiego (sala gimnastyczna przy Szkole Podstawowej) zebrało się ponad 200 uczestników rajdu harcerskiego pt. „Kryptonim Zajączek”. 12 HDW „BRYG” i 7 DSH „FREGATA” już po raz ósmy zorganizowały imprezę dla wszystkich pionów wiekowych ZHP. 
 
 W tym roku znacznie „odmłodziliśmy” skład komendy rajdu, która zmagała się z trudnościami organizacyjnymi pod czujnym okiem starszych instruktorów Retmanatu Hufca ZHP Nowa Sól. Komenda Rajdu przedstawiała się następująco:
  • Komendant rajdu: o.pwd. Arkadiusz Starzyński
  • Z-ca Komendanta: o.pwd. Paula Michalik
  • Kwatermistrz: ćwik Przemek Marcinkowski
  • Oboźny: ćwik Filip Bortnowski

    Na piątkowym apelu inauguracyjnym uczestników rajdu powitał gospodarz Bytomia Odrzańskiego - burmistrz p. Jacek Sauter, który był pod wrażeniem liczby uczestników i życzył wszystkim zdrowej rywalizacji. Następnie głos zabrała p. Katarzyna Zielonka, z którą bytomscy harcerze współpracują od lat.
     
    Tegoroczną nowością, poza niezwykle dużą liczbą zuchów, nad którymi pieczę sprawowali: sam. Oliwia Sytnik i pwd. Katarzyna Śliwińska-Krowiranda, był udział trzech patroli rodziców, liczących łącznie prawie 30 os. Mieliśmy zaszczyt również gościć harcerzy spoza naszego hufca, reprezentację Czerwonych Orłów ze Szprotawy.

    Po słodkim poczęstunku dla gości i wieczornej odprawie na trasę gry nocnej przygotowanej w formie imprezy na orientację (INO) wyruszyło 19 patroli(!).

    Po zakończeniu gry nocnej pozostały czas do ciszy nocnej wypełniony został pokazem zumby, który przygotowała dh. Julka z aktywnym udziałem wszystkich, począwszy od najstarszych do najmłodszych, którym jeszcze wystarczyło sił. Nie zabrakło również gier zespołowych oraz śpiewów przy gitarze…

    Po porannej pobudce o godz. 6.00 pierwsze patrole wyruszyły w teren, aby realizować zadania dziennej trasy rajdu, która prowadziła malowniczymi terenami nadodrzańskimi naszej gminy.

    Wyjątkowo sprzyjająca pogoda oraz otrzymane na starcie słodkie drożdżówki sprawiały, że wędrówka przebiegała w przyjemnej atmosferze. Na uczestników czekały różne zadania sprawnościowe takie jak: symulacja ratownicza, strzelanie z karabinu ASG, obsługa telefonów polowych, transport rannego na noszach, poszukiwania przedmiotów w zadymionym namiocie oraz przeprawa wodna łodziami.

    W ogólnej klasyfikacji brano pod uwagę wyniki z trasy nocnej, zrealizowanie zadania przedrajdowego tj. przygotowanie własnej bandery oraz punktację trasy dziennej. Każda uczestnicząca drużyna otrzymała nagrody, pamiątkowe plakietki oraz dyplom. Zwycięzcy otrzymali liny, sprzęt wojskowy (pałatki, chlebaki, niezbędniki, maski przeciwgazowe), ogrzewacze do rąk oraz karty przetrwania. Patrolom rodziców komenda rajdu przyznała jednogłośnie zaszczytne I miejsce i uhonorowała ich złotymi pucharami, za niesamowite zaangażowanie i przygotowanie




    Czołowe miejsca w poszczególnych kategoriach zajęli:
    Kategoria zuchowa: 
    Piraci Brygu” (12 HDW „BRYG” z Bytomia Odrzańskiego) 
    Lisosarna” (26 DH Poszukiwacze Zieleni z Nowej Soli) 
    Wężorysioorzeł” (26 DH Poszukiwacze Zieleni z Nowej Soli)
Kategoria harcerska:

Galeon” ( 7 DSH „FREGATA” z Nowej Soli) 
Szarada”(2 DH Łowcy Przygód z Otynia) 
Wiewiórosowa”(26 DH Poszukiwacze Zieleni)


Kategoria starszoharcerska/wędrownicza:

Impessa” (14 DHS Młode Wilki oraz 19 DH Tornado z Nowej Soli)
1 DW „Czerwone Orły” ze Szprotawy
13 DH Włóczykije z Nowego Miasteczka


Patrole rodziców:
Pierwsze miejsca: „ Słoneczny patrol” , „10 w skali Beauforta” oraz „Pogromcy mórz”

Przepraszamy wszystkich za niektóre potknięcia organizacyjne, których niestety nie uniknęliśmy, ale postaramy się by na przyszły rok nie powtórzyły się ;-)
Dziękujemy za wspaniałą prawdziwie harcerską atmosferę Rajdu i za wasze uczestnictwo, bo to dzięki WAM chce się nam jeszcze chcieć organizować takie przedsięwzięcia
Komendzie tegorocznego rajdu oraz instruktorom Retmanatu, którzy czujnym okiem nadzorowali przebieg imprezy również należą się gratulacje, a potwierdzają to Wasze opinie porajdowe…
Do zobaczenia za rok na kolejnym „Zajączku” !


phm. Marcelina